Страницы

Психологічні фізкультхвилинки


Здібність людини до саморегуляції стану, до психічної перебудови забезпечує і її ефективну адаптацію у довкіллі, у стосунках з іншими. Навчати керувати своїм психофізичним станом треба починати з дитячих років.
Вправи пропонуються у формі гри.
Поза «кучера»: діти сідають на стільці, виправ­ляють спину, прагнуть розслабити всі скелетні м'язи. Слід стежити, щоб діти не нахилялися впе­ред, інакше діафрагма буде тиснути на шлунок. Голова повинна бути опущена на груди, ноги роз­слаблені і зігнуті під тупим кутом, носки трохи розсунені. Очі заплющити. Найголовніше – навчи­ти дітей полинути в уяву. Ефективно використо­вувати образи казкових персонажів, улюблених звіряток.

«Морозиво»
Учитель. Я знаю, що ви всі любите морозиво. Уявіть, що ви завітали до Снігової королеви. Замерзли і стали самі схожі на морозиво. Тіло, руки, ноги, голова скуті холодом... Брр... Але прийшов добрий чарівник і сказав: «Заплющіть очі! Покладіть руки на коліна. Вам зручно, вам ніщо не заважає... Зараз
почнемо відтавати. Зігріваються і відтаюють паль­чики ніг, зігріваються і відтаюють ступні, зігріва­ються і розслаблюються коліна. Тепло йде від паль­чиків ніг угору, ноги теплі, вони розслабляються. Зігріваються пальчики рук. Пальці розслаблюються. Зігріваються і розслаблюються долоні. Зігріваються і розслаблюються кисті рук. Тепло від кистей іде до ліктиків. Від ліктиків до плечей. Руки теплі, роз­слабились. Вам тепло. Тепло йде по всьому тілу, від жидотика піднімається до грудей, шиї, голови. Обличчю жарко. Обличчя розслабилося, ротик від­крився, голова повисла».
Розтануло морозиво, розтеклося солодкою калюжею по підлозі.


«Комплімент»
Хід вправи: діти повертаються одне до одно­го, витягають руки вперед і з'єднують їх із доло­нями товариша. За сигналом учителя діти по черзі говорять комплімент один одному. Компліменти не повинні повторюватися. Вимовляється комплімент із посмішкою, треба дивитися в очі дитині, якій він призначається.

«На кого я схожий (схожа)?»
Хід вправи: діти дають один одному порівняль­ні характеристики. Наприклад: «Тетянко, у тебе чудова посмішка, схожа на сонечко!», «Альбіно, у тебе очі — як зірочки!»
Гра розвиває мовлення учнів, учить бачити в однолітках прекрасне, добре.

«Настрій»
Хід вправи: діти починають ходити по кімнаті, відчуваючи власне тіло.
 Подумайте про власний настрій, у якому ви починали вправу. За допомогою ходи проде­монструйте різний настрій.
Кожен рух виконуйте протягом 13-ти секунд. Рухайтесь як:
·                                  дуже втомлена людина;
·                                 щаслива   людина,   яка   отримала   радісну звістку;
·                                 людина, яка постійно чогось боїться;
·                                 геній, який отримав Нобелівську премію;
·                                 людина, у якої «нечиста» совість;
·                                  канатоходець, який рухається по дроту.
Повертаючись на своє місце, покажіть настрій, у якому перебуваєте зараз.







Комментариев нет:

Отправить комментарий