Здібність людини до саморегуляції стану, до психічної перебудови забезпечує
і її ефективну адаптацію у довкіллі, у стосунках з іншими. Навчати керувати
своїм психофізичним станом треба починати з дитячих років.
Вправи пропонуються у формі гри.
Поза «кучера»:
діти сідають на стільці, виправляють спину, прагнуть розслабити всі скелетні
м'язи. Слід стежити, щоб діти не нахилялися вперед, інакше діафрагма буде
тиснути на шлунок. Голова повинна бути опущена на груди, ноги розслаблені і
зігнуті під тупим кутом, носки трохи розсунені. Очі заплющити. Найголовніше –
навчити дітей полинути в уяву. Ефективно використовувати образи казкових
персонажів, улюблених звіряток.
«Морозиво»
Учитель. Я знаю, що ви всі любите морозиво. Уявіть, що ви
завітали до Снігової королеви. Замерзли і стали самі схожі на морозиво. Тіло,
руки, ноги, голова скуті холодом... Брр... Але прийшов добрий чарівник і
сказав: «Заплющіть очі! Покладіть руки на коліна. Вам зручно, вам ніщо не
заважає... Зараз
почнемо
відтавати. Зігріваються і відтаюють пальчики ніг, зігріваються і відтаюють
ступні, зігріваються і розслаблюються коліна. Тепло йде від пальчиків ніг
угору, ноги теплі, вони розслабляються. Зігріваються пальчики рук. Пальці
розслаблюються. Зігріваються і розслаблюються долоні. Зігріваються і
розслаблюються кисті рук. Тепло від кистей іде до ліктиків. Від ліктиків до
плечей. Руки теплі, розслабились. Вам тепло. Тепло йде по всьому тілу, від
жидотика піднімається до грудей, шиї, голови. Обличчю жарко. Обличчя
розслабилося, ротик відкрився, голова повисла».
Розтануло
морозиво, розтеклося солодкою калюжею по підлозі.
«Комплімент»
Хід
вправи: діти повертаються одне до
одного, витягають руки вперед і з'єднують їх із долонями товариша. За
сигналом учителя діти по черзі говорять комплімент один одному. Компліменти не
повинні повторюватися. Вимовляється комплімент із посмішкою, треба дивитися в
очі дитині, якій він призначається.
«На кого я схожий (схожа)?»
Хід
вправи: діти дають один одному
порівняльні характеристики. Наприклад: «Тетянко, у тебе чудова посмішка, схожа
на сонечко!», «Альбіно, у тебе очі — як зірочки!»
Гра розвиває
мовлення учнів, учить бачити в однолітках прекрасне, добре.
«Настрій»
Хід
вправи: діти починають ходити по
кімнаті, відчуваючи власне тіло.
Подумайте
про власний настрій, у якому ви починали вправу. За допомогою ходи продемонструйте
різний настрій.
Кожен рух
виконуйте протягом 13-ти секунд. Рухайтесь як:
·
дуже
втомлена людина;
·
щаслива
людина, яка отримала радісну звістку;
·
людина,
яка постійно чогось боїться;
·
геній,
який отримав Нобелівську премію;
·
людина,
у якої «нечиста» совість;
·
канатоходець,
який рухається по дроту.
Повертаючись на
своє місце, покажіть настрій, у якому перебуваєте зараз.
Комментариев нет:
Отправить комментарий